Dibuixar la música, la protesta i la lluita. Dibuixar INADAPTATS.

14 set.

Ara que estic posat en el tema musical, temps enrere cap a l’any 1994, o sigui, durant el segle passat, vaig estar vivint a la Vila de Gràcia i com que era militant i cofundador del POCA BROMA i organitzàvem actes i concerts de solidaritat conjuntament amb altres entitats de la vila, i de Barcelona, com ara eren l’AA.VV de la Vila de Gràcia, l’ateneu Popular SOROLL, l’ateneu Llibertari de Gràcia, o la CPF, entre d’altres, de tant en tant buscava algun grup perquè vingués a tocar en algun concert dels que com ja he dit, organitzàvem.

La Plaça del Diamant, i les festes de Gràcia eren el nostre plat fort. Per aquella època no era normal veure tocar als BRAMS, i altres grups ara famosos, (els Brams ja ho eren) per les festes de Gràcia, i gràcies a nosaltres, se’ls podia sentir.

Però tornant al tema, tot i que jo buscava grups per tocar, entre molts altres llocs, a la Plaça del Diamant, no era l’únic que els buscava, els altres companys de les altres associacions i de la meva, també ho feien, i tothom es “barallava” a la seva manera per aconseguir portar als seus.

Els gustos musicals de moltes d’aquestes associacions estaven dominats, o bé per la Rumba, (Gràcia n’era i n’és, un dels caps i casal) o pel Punk i el Hard-core que dominava i domina totalment al món llibertari.

I va ser gràcies a aquest fet, que una vegada que vaig anar a Sant Pere de Ribes, desde Manresa, a un concert de solidaritat amb els PRE.S.O.S independentistes, que vaig conèixer als INADAPTATS.

inadaptats1

Primera pàgina de la historieta que vaig fer pel Cancionero Proteston de Vírus. La historieta era la del tema anomenat PRE S.O.S, dels INADAPTATS, que l’ÀLex interpretava amb tant de sentiment i energia.

Només sentir-los, vaig flipar amb ells perquè tenien molta força i eren molt contundents, dues qualitats que m’agradaven i m’agraden de les bandes de Rock.

inadaptats2

Segona pàgina, No us entren ganes de sortir al carrer a protestar … A mi sí!!!!

Un cop vaig arribar a Gràcia i vaig tenir oportunitat de que toquessin al Diamant, varen tocar a la Vila de Gràcia, i ho varen fer més d’un cop, si no recordo malament, no és estrany doncs, que durant aquell temps, quan em van preguntar si volia fer alguna historieta pel Cancionero Protestón, de Vírus editorial, jo els escollis a ells.

cobertacp

La coberta del l’àlbum era del Max. Com sempre m’ha tocat, primer els que porten més temps, i ara que han decidit canviar aquesta manera de funcionar tant patriarcal, ara publiquen les cobertes els més joves, i com que jo sóc dels vells, … doncs igual que abans, tu!!!!, les cobertes les fan els altres. 🙂

Aquesta entrada, m’ha fet recordar moltes coses d’aquell temps; Va per vosaltres companys i companyes que ja no hi sou i també pels que encara hi sou i que tant de bo i estiguéssiu sempre. Us estimo!!!!

Salut, Amor, Independència total i Anarquia sense límits!!!!

 

Anuncis

Deixa un comentari

